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Task Management
 
What you are able to see and do in this area depends on your role. The visualization also depends on settings for your user group.
End user
As an end user you can check and edit all tasks currently assigned to you, and also all tasks which you ever had to do with.
Approvers
If you are an approver, the "Approval tasks" tab is also available where you can view more detailed information about approval tasks. You can expand individual tasks to check how your colleagues have voted.
Terminologist
Terminologists are also able to do the following:
Manage and confirm received term requests (mono or bilingual) and create the terms in the termbase.
Track the approval process and perform final approvals.
 
In the “Approval tasks” the user group responsible for the final approval is always underlined.
Manage edit tasks.
Manage translation tasks.
Manage feedback on terms.
Export logged terms for statistical processing or create term requests from logged terms.
Manage quickTerm Web´s "social" functions (only via the desktop client):
Delete liked entries
Revoke recommended entries
Term of the Week
Term Quiz
 
 
Farbliche Kennzeichnung der Aufträge
Die Aufträge werden in den Auftragslisten farbliche gekennzeichnet. Die Logik lautet wie folgt:
Rot
 
Der Auftrag ist mit einem Fälligkeitsdatum versehen, das Datum ist jedoch schon verstrichen.
Gelb
 
Der Auftrag ist mit einem Fälligkeitsdatum versehen, das dem heutigen Tag entspricht.
Grün
 
Der Auftrag ist mit einem Fälligkeitsdatum versehen, das in der Zukunft liegt.
Hellgelb/weiß
 
Der Auftrag ist mit keinem Fälligkeitsdatum versehen.
Grau
 
Der Auftrag ist abgeschlossen.
 
 
Listen filtern und sortieren
Sie können diese Liste beliebig durch Klick auf die jeweilige Kopfzeile sortieren. Diese Einstellung bleibt jeweils für den nächsten Aufruf der Liste gespeichert. Im Kopf der jeweiligen Spalte wird über ein Symbol angezeigt, ob auf oder absteigend sortiert wird. Durch einen nochmaligen Klick auf den Kopf der Spalte wird die Sortierreihenfolge geändert.
Sie können diese Liste auch auf mehrere Arten filtern:
1.
Geben Sie einen Teil des gewünschten Inhalts ein. Der Filter zeigt alle Einträge der Liste an, die in der jeweiligen Spalte den eingegebenen Text an einer beliebigen Stelle enthalten.
2.
Bei Spalten mit einem Standard-Inhalt (z.B. Status) besteht die Möglichkeit aus einer bereits vordefinierten Liste eine oder mehrere Optionen auszuwählen.
3.
Über Aktivierung von Checkboxen unterhalb der Liste (sofern verfügbar):
„Aufträge alle Haupt-Termbanken anzeigen“ (Nur für Terminologen verfügbar)
 
Standardmäßig werden in den Listen nur Aufträge angezeigt, in denen die Gruppe des aktuellen Benutzers involviert ist. Wird diese Option aktiviert, so werden alle Aufträge des jeweiligen Typs aller Haupt-Termbanken angezeigt.
„Abgeschlossene Aufträge ausblenden“
 
Ist diese Option aktiviert, so werden alle abgeschlossenen Aufträge der jeweiligen Liste ausgeblendet.
„Gelesene Aufträge ausblenden“
 
Ist diese Option aktiviert, so werden alle gelesenen Aufträge der jeweiligen Liste ausgeblendet.
„Zeige Aufträge mit fehlendem Referenz-Ziel“ (Nur für Administratoren in „Alle meine Aufträge“ verfügbar)
 
Ist diese Option aktiviert, so werden nur jene Aufträge angezeigt, für die keine Termbank mehr eingebunden ist. Der Administrator hat nun die Möglichkeit diese Aufträge zu löschen.
„Nach Fälligkeit gruppieren“
 
Ist diese Option aktiviert, so werden die Aufträge nach ihrer Fälligkeit gruppiert. Innerhalb der Gruppierung wird die über die Kopfzeile gewählte Sortierung angewendet.
 
Durch Betätigen des Buttons „Filter zurücksetzen“ werden alle in der Kopfzeile der Tabelle gewählten Filter zurückgesetzt.
 
Editing rows in the task list
If you want to select more than just one row in the task list, you can do this with the usual Windows features: You can select several rows by using the Ctrl or Shift keys. You can select all rows by pressing Ctrl-A Used in combination with the filter function, this makes it easy to edit the task list. For example, you can delete the selected rows using the Delete key.
 
Deleting rows
Individual rows will be deleted without prompting you to confirm that this is really what you want to do!
 
 
"Read" and "unread" tasks
In all task lists, the buttons "Mark as read" and "Mark as unread" are available. Depending on the current task, one of these is always greyed out. Unread tasks are always displayed in bold, like in Outlook. By clicking the respective button, you can change the state.
A task is automatically changed to "read" when you select it in the list. With the "Hide read tasks" option you can hide the read tasks and only display the unread ones.
 
 
“Select all” / “Select none” feature
All task lists contain the feature to select all / select none. With this feature you can select or deselect all items in the currently displayed list at once.
 
 
Comments or questions
For each task or request you can add comments or ask questions (see Collaboration for more details).